„Pingwin”

Ostatni zestaw zadań w tym roku szkolnym obejmuje następujące ćwiczenia emisyjne:

-masaż ramion,

-delikatne „oklepanie” całego ciała,

-kręcenie głową z palcem na jej czubku,

-śpiew samogłosek ”a, e, i, o, u” na jednym dźwięku, następnie tak samo, na kolejnych stopniach gamy w górę i w dół,

-śpiew „bella rosa” na rozłożonym czterodźwięku w górę i w dół od kolejnych dźwięków,

-wykonanie gamy w górę i w doł na sylabch: „mo ja mo ja”

– śpiew kolejnych dźwięków gamy na sylabach: „wi ju wi ju wi ju wi ju”  w górę i w dół. Pilnuj bliskości dźwięku i wyrównanej barwy samogłosek!

Oto nowe ćwiczenie dykcyjne:

„Popłakuje Paula w auli, że koala łka w Australii”.

Powtarzaj i utrwalaj  utwory „Tańcujze dziwcyno” oraz „Tam w ogródeczku”, pamiętając o wszystkich uwagach.

A teraz nowa piosenka – ”zabawa”, którą możecie wykorzystać na przykład podczas wakacyjnych wędrówek: „Pingwin”.


Dla ułatwienia nauki zamieszczam na stronie nuty do pobrania oraz nagranie mp3, z którego możecie skorzystać. Przeczytajcie najpierw podpisane pod nutami słowa utworu. Następnie spróbujcie wymówić  tekst w rytmie piosenki, a potem zaśpiewać ją z nut. Jeżeli sprawi Wam to trudność, to posłuchajcie nagrania. Po jednotaktowym wstępie instrumentów, wejdą skrzypce, które dokładnie zagrają melodię utworu. Wystarczy ją powtórzyć kilka razy na sylabach:   „la la la” , potem zaśpiewać z tekstem i gotowe! Piosenka nauczona! Można ją wykonywać kilkakrotnie, raz za razem i jednocześnie tańczyć wymyślony przez siebie układ. Zachęcam Was do wakacyjnej zabawy
w choreografa, tancerza i śpiewaka! W czasie wakacji pamiętajcie też o zachowywaniu zasad bezpieczeństwa, bądźcie ostrożni i uważajcie na siebie!

 

Powodzenia i do zobaczenia po wakacjach! 😊