Zespół kameralny MDK
Przygotowanie do śpiewu – proszę wykonać następujące ćwiczenia:
-potakiwanie i zaprzeczanie głową,
-skłony głową w lewo i w prawo
-wspięcie wysoko na palce i łapanie czegoś bardzo wysoko oburącz
-krótkie, precyzyjne wypowiadanie głoski „s” w dowolnym rytmie (aktywne mięśnie brzucha)
-ziewnięcie przy zamkniętych ustach (2-4razy, unoszenie podniebienia miękkiego)
-wyrażanie twarzą zachwytu (4-5 razy – szeroko otwarte i „uśmiechnięte” oczy, „rozszerzenie” nosa)
-śpiew na mormorando trójdźwięku molowego w górę i w dół- powtarzać od kolejnych dźwięków półtonami w górę i w dół (uniesione podniebienie miękkie, wysoka pozycja dźwięku)
-śpiew gamy na sylabie „la” w wolnym tempie, od dogodnego dźwięku, w górę i w dół
Utrwalanie utworu – Od buczku do buczku, w aranżacji Jacka Glenca
-pominięcie wstępu oraz cody
-wykonanie melodii swojego głosu z tekstem pierwszej zwrotki
-rozpocząć od miękkiego ataku na sylabę „od’
-wyrówna brzmienie samogłosek „u” oraz „o”
-prawidłowe, luźne, otwarte wykonanie samogłoski „i” w wyrazie „listeczku” oraz we wszystkich kolejnych słowach zawierających tę samogłoskę
-precyzyjne, równe, szybkie wykonanie „cz” w wyrazie „buczku” – nie śpiewamy zgodnie z podziałem na sylaby w języku polskim lecz głoskę doklejamy do następnej sylaby, tak aby powstało „bu – czku”
-taki sam zabieg stosujemy w wyrazach: „syneczku” – sy-ne-czku, „wianeczku” – wia-ne-czku
-próba śpiewu legato, ze ścisłym łączeniem poszczególnych dźwięków
-śpiew melodii z tekstem pierwszej zwrotki – kilkakrotne powtórzenie, aż do uzyskania swobody wykonania i pięknej barwy głosu
Zajęcia odbywają się przez komunikator WhatsApp w środy, od godz. 17.30. Łączymy się z danym głosem i wykonujemy ćwiczenia oraz rozwiązujemy problemy emisyjne, wokalne, techniczne kolejno sopranów, altów, tenorów i basów. Czekam na Was! 😊
Iwona Bańska