Animacja w Kricie idącej postaci – kontynuacja ćwiczenia

Najłatwiejszym sposobem na uzyskanie dostępu do animacji jest zmiana przestrzeni pracy na dostosowaną do animacji. Dzięki temu pojawią się doki animacji oraz obieg pracy z nią związany.
Krzywe animacji
Aby utworzyć krzywą animacji (obecnie tylko dla nieprzezroczystości) rozwiń przycisk Nowa klatka w programie Krita.
W tradycyjnej animacji tworzysz klatki kluczowe, które zawierają istotne postawy, a następnie rysujesz klatki pomiędzy (klatkami pośrednimi).
Wprowadzenie do animacji: Jak stworzyć animację chodu
Najlepszym sposobem na zrozumienie tych wszystkich różnych części jest ich używanie. Animacja chodu jest uważana za najbardziej podstawowy rodzaj pełnej animacji, ze względu na wszystkie części, które się na nią składają. Dlatego, przejście przez to jak stworzyć animację chodu powinno posłużyć jako dobre wprowadzenie.

Ustawienia
Najpierw, utworzymy nowy plik:
W pierwszej karcie, wpisujemy parę wartości 1280×1024, ustawiamy ppi na 72 i nazywamy dokument «animacja chodu».
Na drugiej karcie, wybieramy barwę tła i ustawiamy tło na barwę płótna. Oznacza to, ze Krita sama wypełni całą nieprzezroczystość barwą tła. Możesz to zmienić w Obraz ‣ Właściwości obrazu. Wydaje się to najbardziej przydatne dla ludzi wykonujących animacje, gdyż warstwa, na której tworzysz animację musi być półprzezroczysta.
Następnie, aby mieć dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi do animacji, wybierz przełącznik przestrzeni pracy i zaznacz przestrzeń pracy animacji.
Przestrzeń pracy animacji dodaje na dole oś czasu, doki animacji.
Animowanie
Mamy stworzone dwie przezroczyste warstwy. Nazwijmy tę dolną «środowisko», a tę górną «animacja chodu» poprzez dwukrotne naciśnięcie na ich nazwy w doku warstw.
Użyj narzędzia prostej linii, aby narysować linię poziomą. To jest podstawa.
Następnie, wybierz warstwę «animacja chodu» i narysuj głowę oraz tułów (możesz do tego użyć dowolnego pędzla).
Wybranie nowej klatki samo w sobie nie stworzy nowej klatki. Krita nie postrzega warstwy «animacja chodu» jako warstwy animowanej!
Możesz zobaczyć, że stało się to animowaną warstwą, bo ikona łupiny cebuli pojawiła się w doku osi czasu.
Krita widzi biały jako barwę, nie jako przezroczystość, więc upewnij się, że warstwa animacji, na której pracujesz, jest przezroczysta w miejscach, w których nie ma rysunku.
Teraz narysujemy dwie skrajne klatki animacji chodu. Są to postawy, w których nogi są od siebie oddalone tak daleko, jak to możliwe i gdzie jedna jest w pełni wyprostowana, a druga w pełni podwinięta, gotowa na postawienie następnego kroku.
Teraz, skopiujmy te dwa… Możemy tego dokonać skrótem Ctrl + przeciągnięcie. Następnie:
1. Skopiuj klatkę 0 do klatki 2.
2. Skopiuj klatkę 1 do klatki 3.
3. W doku animacji, ustaw liczbę klatek na sekundę na 4.
4. Zaznacz wszystkie klatki w doku osi czasu poprzez ich zaznaczenie prostokątem.
5. Naciśnij odtwarzaj w doku animacji.
6. Ciesz się swoją pierwszą animacją!
Rozwijanie twojej animacji chodu

Możesz szybko zdobyć trochę przestrzeni poprzez skrót Alt + przeciągnięcie na dowolnej klatce. Przesunie to tę klatkę i wszystkie inne za nią w jednym ruchu.
Następnie narysuj klatki pośrednie na każdej klatce, którą dodasz.
Animowanie przy pomocy wielu warstw
Naszemu cyklowi chodzenia brakuje rąk, więc dodajmy je na osobnej warstwie. Tak więc tworzymy nową warstwę, nazywamy ją „ręce”.
Aby pokazać czy warstwa jest obecnie wybrana, czy nie, możesz „przypiąć” ją do osi czasu naciskając prawym klawiszem myszy  na warstwie w doku warstwy i przełączając.
Przypnij do osi czasu. Zalecamy przypięcie wszystkich warstw, na których obecnie animujesz.
Eksportowanie
Wyrenderuj animację.